Ανακοινώσεις Δ/ντριας Π.Ε. Φωκίδας

Ίδρυση του διθέσιου 5ου δημοτικού σχολείου στο Κατάστημα Κράτησης Άμφισσας/07-06-2024

           Με πολλή χαρά ανακοινώνουμε ότι στο Φ.Ε.Κ. 3241 Β΄ της 7ης Ιουνίου 2024 δημοσιεύθηκε η Κ.Υ.Α. για την ίδρυση του διθέσιου 5ου δημοτικού σχολείου στο Κατάστημα Κράτησης Άμφισσας. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι γιατί μετά από πολύμηνη προσπάθεια και συντονισμένες προσπάθειες η Άμφισσα αποκτά το 5ο Δημοτικό Σχολείο της! Νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση που ως Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης συμβάλαμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας στην υλοποίηση της πρότασης του Υπευθύνου Εκπαιδευτικών Δομών του Κ.Κ. Άμφισσας, καθώς και της Δ/ντριας και του Συμβουλίου του Κ.Κ. Άμφισσας για την ίδρυση δημοτικού σχολείου εντός του Καταστήματος. Πιστεύουμε ειλικρινά ότι μια νέα σελίδα ανοίγει για την εκπαίδευση του τόπου μας και κυρίως για τις ζωές και το μέλλον των ωφελούμενων κρατουμένων που θα φοιτήσουν στο νεοϊδρυθέν σχολείο.

         Όπως είχαμε την τιμή και την ευκαιρία να αναφέρουμε στη σχετική εισήγησή μας ως Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, ενθέρμως υποστηρίξαμε την πρόταση για ίδρυση δημοτικού σχολείου εντός του Σ.Κ.Κ., έχοντας υπόψη ότι: «α) Η αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού των κρατουμένων με την παροχή βασικών εγκυκλίων γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων συμβάλλει τα μέγιστα στην επιτυχή κοινωνική επανένταξή τους. β) Η εκπαίδευση εντός του περιβάλλοντος εγκλεισμού, ανοίγει για τους έγκλειστους εκπαιδευόμενους παράθυρα στον έξω κόσμο, τους προσφέρει ελπίδα και τους δημιουργεί το αίσθημα ότι ακόμα ανήκουν στην κοινωνία, στην οποία θα επιστρέψουν κάποια στιγμή. γ) Η εκπαίδευση στη φυλακή συμβάλλει στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου εγκλεισμού τους και προάγει με θετικό τρόπο την αυτοβελτίωσή τους, ενώ νοηματοδοτεί την καθημερινότητά τους. δ) Η συμμετοχή των εγκλείστων στην εκπαιδευτική διαδικασία συμβάλλει στον περιορισμό της συναισθηματικής τους επιβάρυνσης και αμβλύνει τα αισθήματα απομόνωσης και απογοήτευσης. ε) Μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης στο χώρο κράτησης οι κρατούμενοι μπορούν να ανακαλύψουν ταλέντα και δεξιότητες, καθώς και να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τις πράξεις τους και συνεπακόλουθα να διαμορφώσουν στάσεις ζωής και αξίες που θα τους επιτρέψουν να απεμπλακούν από την παραβατικότητα και να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στην κοινωνία ως συνειδητοποιημένοι πολίτες», καταλήγοντας με τη δέσμευση ότι: «Η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Φωκίδας θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, για να υποστηρίξει τη διαδικασία της ίδρυσης και τη μετέπειτα οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής μονάδας.»

        Σημειώνουμε ότι ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο και οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Δήμου Δελφών υποστήριξαν άμεσα με ανάλογες αποφάσεις τους την εισήγησή μας.  Θετική ήταν και η σχετική εισήγηση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης κ. Ελένης Μπενιάτα προς το Υπουργείο Παιδείας. Την ευχαριστούμε, όπως και όλους τους προαναφερθέντες (πρόσωπα και φορείς) για την πολύτιμη συνεργασία rix고딕. Ευχαριστούμε πολύ τον Βουλευτή Φωκίδας –Υφυπουργό Δικαιοσύνης κ. Ιωάννη Μπούγα που συνέβαλε ουσιαστικά στην υποστήριξη του αιτήματος προς τους αρμόδιους. Ειλικρινά ευχαριστούμε τις ηγεσίες του ΥΠ.ΟΙΚ., του Υ.Π.ΠΟ. και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με ιδιαίτερη μνεία στην Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες των τριών Υπουργείων για την ανταπόκρισή τους στο αίτημα, τις ενέργειές τους και την τελική Απόφαση της Ίδρυσης του διθέσιου 5ου Δημοτικού Σχολείου στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Άμφισσας.

1    2


Ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς των μαθητών/τριών των 1ου, 2ου, 3ου και 4ου Δημοτικών Σχολείων Άμφισσας/28-05-2024

      Η στενή και αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου και την εκπλήρωση των στόχων του σχολείου, με μόνο και κύριο ωφελούμενο το παιδί, κάθε παιδί. Με βάση αυτή την παραδοχή η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, κατόπιν πρότασης της Συμβούλου Εκπαίδευσης Δασκάλων και σε συνεργασία με τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων, διοργάνωσε ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς των μαθητών/τριών των 1ου, 2ου, 3ου και 4ου Δημοτικών Σχολείων Άμφισσας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 28-05-2024 στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών στην Άμφισσα με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών των σχολείων. Την εισαγωγική παρουσίαση έκανε η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αμαλία Παπαϊωάννου παρουσιάζοντας το θεσμικό πλαίσιο που διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, με την οποία η πολιτεία ορίζει τους τρόπους άμεσης και εποικοδομητικής επικοινωνίας σχολείου- οικογένειας, αναγνωρίζοντας τη σημασία συμμετοχής των γονέων στη σχολική ζωή και της υποστήριξης που δύνανται να παρέχουν στο έργο του σχολείου.

     Στη συνέχεια η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων κ. Μαίρη Σουβλίδη μίλησε αναλυτικά για τα εμπόδια που συχνά δυσχεραίνουν την άμεση και ουσιαστική επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς, για τη σημασία της  δημιουργίας κοινού κώδικα αξιών, αλλά και για την ανάγκη διαμόρφωσης κοινών πεποιθήσεων και προσδοκιών γονέων και εκπαιδευτικών, όσον αφορά στους βασικούς στόχους της εκπαίδευσης. Επίσης τόνισε το νέο παιδαγωγικό πνεύμα του σύγχρονου σχολείου που θα πρέπει να εστιάζει επιμελώς στην καλλιέργεια των κοινωνικών, ψυχοκινητικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να ενισχύσει την ολόπλευρη ανάπτυξή τους και να τους προετοιμάσει κατάλληλα για την επιτυχή προσαρμογή τους στην κοινωνία του 21ου αιώνα. Ακολούθησε πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους παρευρισκόμενους γονείς και εκπαιδευτικούς των σχολείων.

Η συγκεκριμένη συνάντηση αποτελεί την πρώτη μιας σειράς συστηματικών συναντήσεων εκπαιδευτικών και γονέων, που σχεδιάζεται να πραγματοποιούνται  σε τακτά χρονικά διαστήματα από τη νέα σχολική χρονιά από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη των Δημοτικών Σχολείων της Φωκίδας. Εντάσσονται δε, στο πλαίσιο των δράσεων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας που στοχεύουν στην υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών και τη στήριξη των γονέων των μαθητών των σχολείων μας, με απώτερο σκοπό την παροχή των βέλτιστων υπηρεσιών αγωγής και εκπαίδευσης στα παιδιά μας.

εικόνα_Viber_2024-05-28_20-07-56-187 εικόνα_Viber_2024-05-28_20-07-56-075 εικόνα_Viber_2024-05-28_20-07-55-364 εικόνα_Viber_2024-05-28_19-40-54-096      +_+¦+¦_Ν+_+-_Viber_2024-05-28_20-07-56-274


Επίσκεψη της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κ 다운로드. Σοφίας Ζαχαράκη, συνοδεία του βουλευτή Φωκίδας και Υφυπουργού Δικαιοσύνης κ. Γιάννη Μπούγα, στα γραφεία της Δ.Π.Ε. Φωκίδας/27-05-2024

       Ιδιαίτερη τιμή και χαρά μας έδωσε η επίσκεψη της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κ. Σοφίας Ζαχαράκη, συνοδεία του βουλευτή Φωκίδας και Υφυπουργού Δικαιοσύνης κ. Γιάννη Μπούγα στα γραφεία της Δ.Π.Ε. Φωκίδας την Δευτέρα 27 Μαΐου 2024. Εξαιρετικά εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα η συζήτηση που είχαμε για θέματα Παιδείας και εκπαιδευτικά ζητήματα για τα οποία η Υπουργός είναι ιδιαίτερα ενημερωμένη και ευαισθητοποιημένη, δεδομένου ότι υπήρξε Υφυπουργός Παιδείας και η ίδια είναι εκπαιδευτικός. Μεγάλο μέρος της συζήτησής μας αφιερώθηκε σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης των παιδιών ΑμεΑ και των μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, με παράλληλη πολυεπίπεδη στήριξη των οικογενειών τους.

1 3 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Eπίσκεψη φοιτητριών του Purdue University της Ιντιάνα των ΗΠΑ στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Φωκίδας/23-05-2024

        Ομάδα φοιτητριών του Purdue University της Ιντιάνα των Η.Π.Α. και τη συνοδό καθηγήτριά τους κ. Kharon Grimmet υποδεχθήκαμε χθες στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Φωκίδας. Η ομάδα βρίσκεται στη χώρα μας στο πλαίσιο εκπαιδευτικής δράσης, με κύριο σκοπό τη γνωριμία τους με πολιτικές και πρακτικές άλλων χωρών αναφορικά με την εκπαίδευση και την κοινωνική συμπερίληψη των ΑμεΑ. Είχε προηγηθεί επίσκεψή τους στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας, που οργανώθηκε με την επιμέλεια της εκπαιδευτικού Αγγλικών κ. Μαρίας Κυριακού και της Δ/ντριας του σχολείου κ. Κατερίνας Μασούρα, οι οποίες τις συνόδευσαν και κατά την επίσκεψή τους στα γραφεία μας.

       Με τις φοιτήτριες και την καθηγήτριά τους είχαμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αλληλοενημέρωση και συζήτηση για τις βασικές αρχές, τη φιλοσοφία και τους τρόπους οργάνωσης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών μας. Αναλύσαμε συγκριτικά τις πολιτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, κοινωνικής ένταξης και επαγγελματικής αποκατάστασης των Ατόμων με Αναπηρία στις κοινωνίες μας, περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση και καταλήξαμε στην κοινή παραδοχή της ανάγκης κατάργησης των στερεοτύπων και διαμόρφωσης μιας συμπεριληπτικής και πιο δίκαιης κοινωνίας, που θα σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα αξιοποιεί και θα αναδεικνύει ισότιμα τις ατομικές δεξιότητες κάθε πολίτη.

        Σημειωτέον ότι, οι επισκέπτριές μας ανέφεραν πώς διαπίστωσαν ότι η ελληνική κοινωνία και το ελληνικό σχολείο ειδικότερα, έχουν κάνει μεγάλα βήματα προόδου στον τομέα της αποδοχής και της συμπερίληψης και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση 다운로드. Στο τέλος της συνάντησης συμφωνήσαμε στη συνδιαμόρφωση πλαισίου επιστημονικής συνεργασίας των φορέων μας και ανανεώσαμε το ραντεβού μας μέχρι την επίσκεψη της επόμενης ομάδας φοιτητών του Purdue University στην περιοχή μας.

1 7 9 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Υποδοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από το σχολείο Έcole Sainte Marie της Γαλλίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας/17-05-2024 

           Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Παπαϊωάννου  με ιδιαίτερη χαρά δέχθηκε την πρόσκληση να συμμετάσχει και να απευθύνει χαιρετισμό στην υποδοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών από το σχολείο Έcole Sainte Marie (https://www.ecolesaintemarie.org/ecole-primaire/) της Γαλλίας που βρέθηκαν αυτή την εβδομάδα στην Ιτέα στο πλαίσιο συνεργασίας με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus σχετικά τις με Οικουμενικές Αξίες και τα ιδανικά του Ολυμπισμού. Οι μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί και η Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Ιτέας με πολύ μεράκι είχαν ετοιμάσει για το καλωσόρισμα των μικρών Γάλλων επισκεπτών και των δασκάλων τους μια «ζεστή» γιορτή με ελληνικά τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς που απέπνεε έντονα το πνεύμα της ελληνικής φιλοξενίας. Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν όταν τα παιδιά του 1ου Δημοτικού προσκάλεσαν τους φιλοξενούμενους να χορέψουν μαζί και πιάστηκαν όλοι σε έναν τεράστιο κύκλο, που μεγάλωνε σταδιακά μέχρι που έφτασε να αγκαλιάζει όλο το προαύλιο, συμβολική κίνηση της συναδέλφωσης και αλληλεγγύης των λαών. Η κ. Παπαϊωάννου εξέφρασε ευχαριστίες  στην Διευθύντρια κ. Κατερίνα Μασούρα και τους/τις συναδέλφους του σχολείου για την πρόσκληση και συγχαρητήρια για τις δράσεις τους, ευχόμενη καλή επιτυχία στις αξιόλογες συμπράξεις τους με τα ευρωπαϊκά σχολεία!

3 5 8 9 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της ιστορικής μάχης στο Χάνι της Γραβιάς/12-05-2024

        Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Παπαϊωάννου κατέθεσε στεφάνι εκπροσωπώντας την Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας στις εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της ιστορικής μάχης στο Χάνι της Γραβιάς την Κυριακή 12 Μαΐου 2024. Η εκπαιδευτική κοινότητα της Φωκίδας τίμησε και φέτος με υπερηφάνεια και σεβασμό τους ήρωες αγωνιστές που με αυτοθυσία και επικεφαλής τον Οδυσσέα Ανδρούτσο έγραψαν την ένδοξη ιστορία της Μάχης στο Χάνι της Γραβιάς, στις 8 Μαΐου 1821. Θερμά συγχαρητήρια στις/τους μαθήτριες/τες μας, στους/στις εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές των σχολείων μας και τους γονείς για την εξαιρετική παρουσία και συμμετοχή τους στις επετειακές εκδηλώσεις!

IMG_4822 IMG_4825 IMG_4826 IMG_4828

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας στον Αρχαιολογικό Χώρο Δελφών /20-04-2024

 

IMG_4728 IMG_4731

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Κατόπιν πρόσκλησης του Δήμου Δελφών, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Παπαΐωάννου παρευρέθη στην τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας στον Αρχαιολογικό Χώρο Δελφών στις  20 Μαρτίου 2024. Συγκίνηση και περηφάνια μπροστά στη φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων που άναψε σήμερα στους Δελφούς, για να συνεχίσει το ταξίδι της στο Παρίσι για τους ΧΧΧΙΙΙ Ολυμπιακούς Αγώνες μεταφέροντας στην ανθρωπότητα το πνεύμα του Ολυμπισμού και τη λάμψη των Αξιών του: ειρήνη, σεβασμό στον άνθρωπο, ισοτιμία, ευγενή άμιλλα, δικαιοσύνη 콰이용 다운로드. Το αρχαίο ελληνικό πνεύμα παραμένει αθάνατο και φωτίζει τον σύγχρονο κόσμο. Πολλά συγχαρητήρια στο Δημοτικό Σχολείο Δελφών για την παρουσία του στην Τελετή υποδοχής της Ολυμπιακής Φλόγας.


Building Inclusive Societies through Education – the role of primary schools» «Χτίζοντας κοινωνίες χωρίς αποκλεισμούς μέσω της εκπαίδευσης – Ο ρόλος του δημοτικού σχολείου» /17-04-2024

            Μια μοναδικής αξίας εμπειρία προσέφερε η διαδικτυακή συμμετοχή της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας σε διάσκεψη κορυφής (High Level Debate) που διοργάνωσε η Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συντονίστρια για τα Δικαιώματα του Παιδιού, κ. Ewa Kopacz, με τίτλο «Building Inclusive Societies through Education – the role of primary schools» «Χτίζοντας κοινωνίες χωρίς αποκλεισμούς μέσω της εκπαίδευσης – Ο ρόλος του δημοτικού σχολείου» στις 17-04-2024.

         Σκοπός του διάσκεψης ήταν να διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος μεταξύ εμπλεκόμενων στη σχολική εκπαίδευση, επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων, που ασχολούνται με παιδιά, και επιστημόνων από όλη την Ευρώπη, ώστε να αναδειχθούν και να δημοσιοποιηθούν καλές πρακτικές και εργαλεία για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των υπεύθυνων φορέων για χάραξη πολιτικών που προωθούν την εκπαίδευση παιδιών σε θέματα συμπερίληψης.

        Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε των πραγματικά εξαιρετικών εισηγήσεων, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Β. Παπαϊωάννου, παίρνοντας το λόγο, τόνισε την ανάγκη της ενίσχυσης της λειτουργίας σύγχρονων συμπεριληπτικών σχολείων, όπου όλα τα παιδιά με/και χωρίς αναπηρίες, από διαφορετικά εθνικά ή κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα θα μεγαλώνουν και θα διαπαιδαγωγούνται με βάση τις ανθρωπιστικές αξίες της αποδοχής και του σεβασμού του άλλου, της ισότιμης συμμετοχής όλων στη σχολική και την κοινωνική ζωή, της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Το δημοτικό σχολείο διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην κοινωνικοσυναισθηματική ενδυνάμωση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές.

          Με βάση τα παραπάνω εστίασε στην ανάγκη να αναπτυχθούν μέθοδοι και στρατηγικές και να διατεθούν πόροι και μέσα για να ενισχυθούν οι εκπαιδευτικοί στον πολυδιάστατο ρόλο τους, εφόσον παράλληλα με τα διδακτικά τους καθήκοντα καλούνται να εστιάζουν επί της ουσίας στην ολόπλευρη ανάπτυξη και την ικανοποίηση των συναισθηματικών αναγκών κάθε παιδιού ξεχωριστά και ως εμψυχωτές να το βοηθούν να αναπτύξει στο μέγιστο βαθμό τις δεξιότητες και τις ικανότητές του σε ποικίλους τομείς.      Επίσης ανέφερε την ανάγκη διαμόρφωσης «πολιτικών» και πρακτικών μεθόδων υποστήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να προωθηθεί ως αντίληψη, αλλά και ως πράξη- βίωμα η συμπερίληψη, και να ενισχυθεί ο δημοκρατικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Άλλωστε, τα παιδιά που εκπαιδεύονται σήμερα στα σχολεία μας αποκτώντας δεξιότητες ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας γίνονται οι πολίτες του αύριο που θα δημιουργήσουν μια δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία για όλους.

    Στην συγκεκριμένη διάσκεψη συμμετείχε η κ. Παπαϊωάννου κατόπιν σχετικής ενημέρωσης που είχε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης από τον Συνήγορο του Πολίτη.

        Ειλικρινείς ευχαριστίες στον κ. Λεωνίδα Ξηρό- Electronics για την ευγενική προσφορά της τεχνικής υποστήριξης με ειδικό μικρόφωνο που πληρούσε τις προδιαγραφές της τεχνικής υπηρεσίας του Ευρωκοινοβουλίου, ώστε να είναι εφικτή η συμμετοχή στη διάρκεια της εκδήλωσης.

 

Μερικά από τα βασικά σημεία που τονίστηκαν από όλους τους συμμετέχοντες της ανωτέρω διάσκεψης ήταν τα εξής:

  • Τόσο η εκπαίδευση, όσο και η οικογένεια πρέπει να δώσουν έμφαση στην κοινωνικοσυναισθηματική ενδυνάμωση και την ψυχική υγεία των παιδιών 다운로드.
  • Παρατηρείται μεγάλη αύξηση στις μέρες μας, σε όλη την Ευρώπη, της συχνότητας εμφάνισης ψυχικών ασθενειών σε παιδιά, ιδιαίτερα κατάθλιψης από την ηλικία των 11 ετών.
  • Βίαιες και αντικοινωνικές συμπεριφορές εκδηλώνονται από παιδιά που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και συναισθηματικά «κενά». Επίσης, η εκδήλωση ενδοσχολικής βίας έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με τη χαμηλή αναγνωστική ικανότητα και την «φτωχή» έκφραση των μαθητών.
  • Πολύ σημαντική είναι η πρώιμη παρέμβαση από τη νηπιακή ακόμα ηλικία, τόσο στην αντιμετώπιση «ιδιαίτερων» συμπεριφορών ή δυσκολιών, όσο και στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μικρών παιδιών.
  • Υπάρχει συλλογική ευθύνη, γονέων και εκπαιδευτικών, όσον αφορά στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και στην ενίσχυση των κοινωνικοσυναισθημαιτκών δεξιοτήτων των παιδιών. Το παιδί «ακούει»/ωφελείται μόνο όταν υπάρχει στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας.
  • Οι γονείς φέρουν την ευθύνη της συναισθηματικής καλλιέργειας και ενδυνάμωσης των παιδιών πριν εκείνα πάνε στο σχολείο. Χρειάζεται, από τη γέννηση ακόμα, να αφιερώνουν πολύ προσωπικό χρόνο με τα παιδιά τους, σε κοινές δραστηριότητες και διάλογο.                                                                                                                                                                                                                                                                             IMG_4710 IMG_4712 IMG_4713IMG_4714

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Let’s bring the Οlympic values to Life from Itea – GREECE to Dammarie- les-Lys FRANCE/16-04-2024

       Με χαρά υποδεχθήκαμε στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας τις εκπαιδευτικούς του γαλλικού Δημοτικού σχολείου Ecole Sainte Marie (Πόλη: Dammarie-les-Lys France) κ.κ. Patricia Lucullus, συντονίστρια των έργων Erasmus+ του σχολείου και Virginie Delhaie, οι οποίες βρίσκονται στην περιοχή μας στο πλαίσιο προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ , Job Shadowing Mobility , σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας με θέμα τη γνωριμία των μαθητών και τη διάδοση των Αξιών του Ολυμπισμού (Let’s bring the Οlympic values to Life from Itea – GREECE to Dammarie- les-Lys FRANCE Ιστοσελίδα: https://www.ecolesaintemarie.org/ecole-primaire/ ).

IMG_4725

IMG_4724

gallides.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Τις γαλλίδες εκπαιδευτικούς συνόδευσαν η Διευθύντρια του 1ου  ΔΣ Ιτέας κ. Κατερίνα Μασούρα και η εκπαιδευτικός του σχολείου κ. Δέσποινα Ρήγα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήσαμε ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με το περιεχόμενο και τους στόχους του συγκεκριμένου προγράμματος Erasmus, τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Γαλλία, και τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών.

       Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη και ευχόμαστε καλή επιτυχία στην συνεργασία των δύο σχολείων, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των οποίων σίγουρα θα αποκομίσουν πολλαπλά οφέλη από τη σύμπραξή τους στο πλαίσιο του Erasmus και θα απολαύσουν σημαντικές εμπειρίες.

 


10 Απριλίου 1821: Άλωση του Κάστρου των Σαλώνων από τον οπλαρχηγό Πανουργιά και τα παλικάρια του, με τις ευλογίες του Φιλικού Δεσπότη Σαλώνων Ησαΐα /10-04-2024                                           Το Κάστρο των Σαλώνων γίνεται το πρώτο κάστρο που περνάει στα χέρια των Ελλήνων λίγες μόνο μέρες μετά την έναρξη του Αγώνα 크롬 무설치 다운로드. Οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Άμφισσας, συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Δελφών, απότισαν την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, ανήμερα της Επετείου της Άλωσης, φόρο τιμής στους ένδοξους προγόνους μας. Συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Άμφισσας, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχη μας κκ. Θεοκτίστου, τον οποίο ευχαριστούμε για την ολόθερμη ανταπόκρισή του στην πρόσκληση των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να παραστεί και να ευλογήσει τις τελετές τιμής και μνήμης της σημερινής ημέρας.

            Με το πέρας της Θ. Λειτουργίας εψάλει επιμνημόσυνη δέηση για τους αγωνιστές της Άλωσης του Κάστρου. Τον πανηγυρικό εκφώνησε η εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μαρία Κασούτσα, την οποία εγκάρδια συγχαίρουμε για το μεστό λόγο της. Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων από τα σχολεία στο Ηρώο της πλατείας Μητροπόλεως υπό τον συντονισμό της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Στυλιανής Πάλλα, ενώ τον Εθνικό Ύμνο ανέκρουσε η μπάντα του Μουσικού Σχολείου Άμφισσας. Θερμά τους ευχαριστούμε. Επίσης ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους ιερείς, τον ιεροψάλτη, τους επιτρόπους και τη νεωκόρο του Μητροπολιτικού μας Ναού για την ουσιαστική συμβολή τους στη διεξαγωγή του σημερινού σεπτού εορτασμού. Ευχαριστούμε τον Αντιδήμαρχο Δήμου Δελφών κ. Νίκος Λουπάκο για την πολύτιμη συνεργασία του στη διοργάνωση και την εκπρόσωπο της Τοπικής Κοινότητας Άμφισσας κ. Φανή Παλούκη που μας τίμησε με την παρουσία της. Και του χρόνου!

IMG_4663IMG_4665 - Αντιγραφή

IMG_4664

 

 

 

 

IMG_4666

IMG_4667

 

IMG_4670

 

 

 

IMG_4671

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Συνάντηση με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φωκίδας κ.κ. Θεόκτιστο /04-04-2024                             Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Β. Παπαϊωάνου επισκέφθηκε με τον συνάδελφο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Κων/νο Δούνα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φωκίδας κ.κ. Θεόκτιστο, και συζήτησαν μαζί του για το πλαίσιο συνεργασίας, καθώς και για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα μέσα στην οποία μεγαλώνουν τα παιδιά και οι νέοι μας 다운로드. Ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε και πάλι τη μεγάλη αγάπη του για τους μαθητές μας και το βαθύ σεβασμό του για τους εκπαιδευτικούς και για το δύσκολο έργο που επιτελούν. Όντας και ο ίδιος εκπαιδευτικός, με 25ετή υπηρεσία, νιώθει ιδιαίτερη εγγύτητα με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενδιαφέρεται για τα ζητήματα που την απασχολούν και αγωνιά για τα προβλήματά της. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον Σεβασμιώτατο για τη ζεστή φιλοξενία στο γραφείο του, την εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε, τις ευχές του και την προθυμία και αμεσότητα με την οποία πάντα ανταποκρίνεται στα αιτήματά μας.

μητροπολίτης

 

 

 

 

 

 

 

 


Συνάντηση με τον Διευθυντή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Φωκίδας Ταξίαρχο κ. Κωνσταντίνο Τοπάλη/04-04-2024                                                                                                                                                                               Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Β. Παπαϊωάνου είχε μία ιδιαιτέρως γόνιμη συνάντηση με τον Διευθυντή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Φωκίδας Ταξίαρχο κ. Κωνσταντίνο Τοπάλη στο γραφείο του, μετά από αίτημά της. Συζήτησαν θέματα που αφορούν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενημερωτικών δράσεων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην πρόληψη περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς ανηλίκων μαθητών, καθώς και το ζήτημα εποπτείας των εξωτερικών χώρων των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Φωκίδας. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αστυνομικό Διευθυντή και δι’ αυτού όλους τους αστυνομικούς μας για την ουσιαστική συνεργασία τους και τις σημαντικές υπηρεσίες που παρέχουν.

 

αστυνομία τελικό

 


Ανακοίνωση Δ.Π.Ε. Φωκίδας για τη συμμετοχή στις επετειακές εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου 1821/25-03-2024

           Σημαντική κινητήριος δύναμη για την Έναρξη, αλλά και για τη συνέχιση του Μεγάλου Αγώνα του Γένους υπήρξε η Παιδεία, η εκπαίδευση των επί 100ετίες σκλαβωμένων Ελλήνων.

            Από το Κρυφό Σχολειό μέχρι τη Νομική Διάταξη της Ανατολικής Χέρσου Ελλάδος (Σάλωνα 15-11-1821) που ορίζει τον Άρειο Πάγο υπεύθυνο για τη δημιουργία και εποπτεία των Σχολείων, κι αργότερα την δεδηλωμένη πεποίθηση του Αδαμάντιου Κοραή (1822 επιστολή προς Ιω. Βαρβάκη) «τώρα μάλλον έχομεν χρείαν Παιδείας δια να καταλάβωμεν και να ενεργήσωμεν όσα μέσα είναι αναγκαία εις την φύλαξιν της ελευθερίας» και στη συνέχεια μέχρι την Απελευθέρωση και τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, η Εκπαίδευση, οι Δάσκαλοι, τα Σχολεία πρωταγωνιστούν στη διαμόρφωση της Ιστορίας, στη γέννεση και την πορεία του Ελληνικού Έθνους.

            Φέροντας την τιμητική ιστορική μνήμη η σύγχρονη εκπαιδευτική κοινότητα τιμά σήμερα (ως οφείλει) με ιδιαίτερο σεβασμό και αγάπη τη μνήμη των γνωστών, αλλά και των αφανών προγόνων Ηρώων πολεμιστών, ιερωμένων, διδασκάλων, ανδρών, γυναικών και παιδιών που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν «για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την Ελευθερία» 다운로드.

             H Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, κ. Αμαλία  Παπαϊωάννου είχε την τιμή να εκπροσωπήσει τη Διεύθυνση στις επετειακές εκδηλώσεις, στις 24 Μαρτίου στην ιστορική Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Παρνασσίδος (24-3-1821 αρχή της επανάστασης στη Ρούμελη με τις ευλογίες του Επισκόπου Σαλώνων Ησαΐα) και στην Άμφισσα ανήμερα της 25ης Μαρτίου. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολείων μας που παρέλασαν με περισσή λεβεντιά και περηφάνεια! Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821! Τιμή και δόξα στους Αγωνιστές του 1821 που μας χάρισαν την ελεύθερη Ελλάδα και χρειάζεται να εμπνέουν τους δικούς μας αγώνες σήμερα!

 

IMG_4357  IMG_4359   IMG_4358

 

IMG_4356  IMG_4360

 

IMG_4361...  IMG_4362...

 


Ανακοίνωση της Δ.Π.Ε. Φωκίδας για το 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο της ΔΙ.Π.Ε. Άρτας/15-03-2024 & 16-03-2024

 

αρτα

 

         Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας συμμετείχε στις εργασίες του 1ου  Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου της ΔΙ.Π.Ε. Άρτας «Καινοτομία- Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση στον 21ο αιώνα» που διεξήχθη με ιδιαίτερη επιτυχία στις 15 και 16 Μαρτίου στην Άρτα. Η Διευθύντρια της Δ.Π.Ε. Φωκίδας κ. Αμαλία Παπαϊωάννου συμμετείχε, κατόπιν τιμητικής πρόσκλησης, ως μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Συνεδρίου και ως εισηγήτρια σε συνεργασία με την κ. Αγγελική Ταλαμάγκα, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ79, αποσπασμένη στη Δ.Π.Ε. Φωκίδας, με την εισήγηση «Ζητήματα Συμπερίληψης μαθητών Ρομά και καλές πρακτικές της Δ.Π.Ε. Φωκίδας». Με εισήγηση επίσης συμμετείχε η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ.Π.Ε. Φωκίδας, κ. Αθηνά Καστανά, με θέμα: «Η διαχείριση και βελτιστοποίηση συμπεριφορών στη Δημόσια Διοίκηση με τη μεθοδολογία του coaching». Η Διευθύντρια της Δ.Π.Ε. Φωκίδας απέστειλε συγχαρητήρια/ευχαριστήρια επιστολή στην Διευθύντρια Εκπαίδευσης και Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κ. Κλεοπάτρα Βασιλείου, συγχαίροντας τους/τις συνεργάτες/ιδες της για την εξαιρετικά επιτυχή διοργάνωση και ευχαριστώντας τους για την απαράμιλλη φιλοξενία, δεδομένου  ότι όλοι οι συμμετέχοντες στο Συνέδριο είχαμε την εξαιρετική ευκαιρία να απολαύσουμε ένα διήμερο γόνιμου επιστημονικού διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών, πληροφοριών, καινοτόμων πρακτικών και σύσφιξης σχέσεων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας από όλη την Ελλάδα. Ευχόμαστε πάντα επιτυχίες στο έργο της Δ.Π.Ε. Άρτας!

 

IMG_4376   IMG_4363    IMG_4364

 

IMG_4365    IMG_4367  IMG_4369

 

IMG_4371    IMG_4373

 


Ετήσιο Συνέδριο των Ενήλικων Στελεχών της Περιφερειακής Εφορείας Προσκόπων Στερεάς Ελλάδας & Εύβοιας/18-02-2024

 

        Ήταν ιδιαίτερη τιμή και χαρά να παρευρεθώ και να απευθύνω χαιρετισμό εκ μέρους της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Φωκίδας στο Ετήσιο Συνέδριο των Ενήλικων Στελεχών της Περιφερειακής Εφορείας Προσκόπων Στερεάς Ελλάδας & Εύβοιας που έγινε στην Άμφισσα 깃든 리더. Τους ευχαριστώ για την πρόσκληση και τους συγχαίρω για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό με την οποία υπηρετούν τον Προσκοπισμό και τις αξίες του. Ο εθελοντισμός, η αλληλεγγύη, η ομαδικότητα, η ανιδιοτελής προσφορά στο άτομο και στο σύνολο, η δημιουργικότητα, η υγιής αυτονομία και ανεκτικότητα, η ανθεκτικότητα, η προσαρμοστικότητα, είναι κάποιες από τις αξίες και τις δεξιότητες που καλλιεργούνται στις ομάδες των Προσκόπων και διαπιστώνουμε ότι μεταλαμπαδεύονται και μέσα στη σχολική μας κοινότητα από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας που είναι μέλη των ομάδων αυτών. Τους ευχόμαστε καλή συνέχεια στις δράσεις τους και στην σημαντική κοινωνική προσφορά τους!

 

IMG_4142 mikri

 


Ενημερωτική συνάντηση Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας και Σ.Ε. Νηπιαγωγών με γονείς του Νηπιαγωγείου Δεσφίνας με θέμα «Ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α΄ Δημοτικού» / 16-02-2024                                                                               

              Την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου και ώρες 18:00-21:00 πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση για τους γονείς και κηδεμόνες των νηπίων του Νηπιαγωγείου Δεσφίνας με θέμα την ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α΄ Δημοτικού. Στην ενημέρωση συμμετείχαν η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, κ. Αμαλία Β. Παπαϊωάννου, η Συμβούλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Φθιώτιδας και Φωκίδας, κ.  Μαρία Σταθούλη, η οποία ενημέρωσε διεξοδικά τους ενδιαφερόμενους, καθώς  και οι νηπιαγωγοί της σχολικής μονάδας, Κατερίνα Σκαντζή και Παρασκευή Καλύβα.

 

IMG_4107 mikri


«ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΜΟΥ» για μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού Φωκίδας/14-12-2023

              Η Ένωση Ξενοδόχων Δελφών «Φοίβος Απόλλων» παρέδωσε αντίτυπα του παραμυθιού του εκπαιδευτικού προγράμματος «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΜΟΥ» που σχεδίασε το Ξ.Ε.Ε., στου μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας. Το βιβλίο παρέλαβαν η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας κ. Αμαλία Παπαϊωάννου και ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Θεόδωρος Μήταλας, από την Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Ξενοδόχων Δελφών κα Παγώνα Κολομβότσου. «Μπορούμε από κοινού με τα δημόσια σχολεία να επιχειρήσουμε να αναπτύξουμε από μικρή κιόλας ηλικία στους μαθητές της περιοχής μας  την τουριστική παιδεία και συνείδηση» δήλωσε η κα Κολομβότσου. (Δημοσίευμα στο Greek Hotelier, το περιοδικό των Ελλήνων Ξενοδόχων).

         Σε ανάλογη ανάρτησή της η κ. Κολομβότσου ανέφερε ότι «Στον εμβληματικό τόπο που ζούμε, στους Δελφούς, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, είμαστε πεπεισμένοι πως μέσω της εκπαίδευσης, μπορούμε από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα να επιχειρήσουμε να αναπτύξουμε τουριστική παιδεία και συνείδηση από μικρή κιόλας ηλικία στους μαθητές των σχολείων μας 다운로드. Επειδή ο τουρισμός συνυφασμένος με τη φιλοξενία, δεν είναι κάτι ευκαιριακό, εμείς οι επαγγελματίες του τουρισμού, οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας το κίνητρο και τη γνώση ώστε εάν στο μέλλον αποφασίσουν να ασχοληθούν με αυτόν, να διαπρέψουν, γιατί θα είναι συνειδητή επιλογή. Χαιρόμαστε πολύ για αυτή τη συνεργασία και ευχαριστούμε την κυρία Παπαϊωάννου, τον κύριο Μήταλα και τους εκπαιδευτικούς μας εκ των προτέρων!»                                                                                                                                                                                                                    για ιστοσελίδα

↓